2016. január 8., péntek

Az arénakészítő tippjeinek kipróbálása

http://hshu.co/6ba4a0
Sziasztok!

   Nagyon örülök, hogy a Hearthstonehungary.hu oldalon elindult az arénakészítő alkalmazás. Ennek segítségével nagyon könnyű vezetni az embernek a saját arénafutamait és számomra igencsak megkönnyíti, hogy itt a blogon rendszeresen vezethessem a tapasztalataimat.
   December 25-ével kezdődően néhány nap leforgása alatt több arénafutamot is lebonyolítottam. Ezeket a blogra is szerettem volna felhozni, de még csak tegnap tettem fel az elsőt.
   Úgy döntöttem tartok egy kis szünetet, mielőtt még a többit is bemutatnám számotokra és kipróbálom, hogy milyen arénafutamot végzek úgy, hogy minden egyes választásomnál azt a lapot választom, amit az oldal ajánl. Van az oldal aréna alkalmazásának ugyanis egy olyan funkciója, hogy egy szóval és egy ahhoz választott betűszínnel tájékoztat az adott lap arénabeli értékéről.
   Mondanom sem kell: én ezekkel a tanácsokkal nem mindig értek egyet. Ugyanakkor direkt szerettem volna kipróbálni, hogy milyen eredményt érek el az arénában ha - legalább egyszer - hallgatok a jó tanácsokra.
   Ezt a paklit készítettem el Priest-tel: http://hshu.co/6ba4a0
   Az eredményem 1 győzelem lett. Én kezdő játékos vagyok, így ha jobban tudnék játszani a "hozott anyaggal", akkor szerintem akár 3 győzelem is elérhető lett volna. Ha majd rendszeresen olvassátok az aréna-cikkeimet, akkor meg fogjátok látni, hogy nagyjából ugyanilyen eredményt szoktam/tudok elérni akkor is, ha a saját fejem után megyek.
   Azért érdemes volt kipróbálni ezt a funkciót. Azt kell észben tartani, hogy ezek a tömör leíró szavak nem tudják azt, hogy te hanyadik választásodnál tartasz és hogy addig mit építettél fel.
   Azt tudom javasolni, hogy mikor nekikezdesz egy aréna futamnak, akkor vázolj fel a hősödhöz legalább 2-3 irányvonalat, amely mentén gyűjtöd majd a lapokat. Könnyen lehet, hogy egyik irányvonaladhoz sem tartoznak majd lapok. De ha van egy vezérfonal, amely mentén haladsz az sokkal jobb, mintha csak pusztán aszerint választod ki a lapokat, hogy az adott háromból melyik a jobb. Ha kipróbálod azt, hogy az ajánlások szerint választanál, az majdnem teljesen ugyanaz, mintha saját magad döntenéd el, hogy melyik a három közül a jobb. Még akár az is előfordulhat,. hogy egy "soha ne válaszd" lap is beleillik abba a pakliba, amit éppen építesz. Jó, ez azért durva szélsőség, de az elv ugyanaz. Mindig az adott állás szerint gondolkodj.
   Amúgy az se rossz ötlet, hogy kombinálod az egyéni mérlegeléseidet, a honlapéival. "Én ezt választanám, és az oldal is azt írja, hogy ez a legjobb." Remek! "Az oldal ezt írja, de nekem meg ez a gyengébb lap kell, mert kismillió kombóban tudom majd használni." Dönts másként!
   Amúgy ehhez a konkrét próbálkozásomhoz azt tudnám hozzáfűzni, hogy valószínűleg magamtól sosem választottam volna ki a Venture Co. lapot. Örültem, hogy így ezt sikerült megtennem, mert annyira tényleg nem rossz lap. (Bár azért így is azt éreztem, hogy inkább hátráltat, mint előre mozdít). Jó érzés volt, hogy végre egy olyan paklival játszom, amelyikben jó kis szaftos lapok vannak. De azt is éreztem, hogy igazam van akkor, mikor arra gondolok, hogy nem ez a győzelem kulcsa. A legkezdőbb kezdő játékos is tudja, hogy nem attól jó egy pakli hogy csak jó lapok vannak benne. A "jóság" relatív és nemcsak attól függ, hogy összességében milyen más lapjaid vannak és ezek egy adott laphoz képest milyenek. Az ellenfeled paklija is számít. Erre elméletileg nem tudsz felkészülni. De ha már van egy jó paklid, amit még szeretnél továbbfejleszteni  akkor érdemes elgondolkodni, hogy mit csinálsz, ha ez meg az jön veled szembe.
   A Molten Giant pontosan azért és olyan rossz, mint ahogy magamtól korábban is képzeltem. Priest-nél plána. Egy Priest-et szerintem az nagyban támogatja, hogy van egy 20 feletti életereje, amit játék során szeretne megtartani. Ehhez seholsem jön képbe egy Molten Giant.  
   A Wailing Soul egyszerűen nem jó minden pakliban. Én ezt arénában senkinek nem ajánlanám. Használhatatlan. Én egyszer biztos fogok építeni egy olyan paklit, amibe jól mutat, de arénában igazán nem tudja senki kihasználni. 
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése